|
||||
|
برداشت قشری از مردم از مهدویت و قیام و انقلاب مهدی موعود این است که صرفا ماهیت انفجاری دارد ; فقط و فقط از گسترش و اشاعه و رواج ظلمها و تبعیضها و اختناقها و حق کشی ها و تباهیها ناشی می شود ; نوعی سامان یافتن است که معلول پریشان شدن است . آنگاه که صلاح به نقطه صفر برسد , حق و حقیقت هیچ طرفداری نداشته باشد , باطل یکه تاز میدان گردد , جز نیروی باطل نیرویی حکومت نکند , فرد صالحی در جهان یافت نشود , این انفجار رخ می دهد و دست غیب برای نجات حقیقت – نه اهل حقیقت , زیرا حقیقت طرفداری ندارد – از آستین بیرون می آید .علیهذا هر اصلاحی محکوم است , زیرا هر اصلاح یک نقطه روشن است ; تا در صحنه اجتماع نقطه روشنی هست دست غیب ظاهر نمی شود . برعکس , هر گناه و هر فساد و هر ظلم و هر تبعیض و هر حق کشی , هر پلیدی ای به حکم اینکه مقدمه صلاح کلی است و انفجار را قریب الوقوع می کند رواست , زیرا (( اَلُغیاتٌ تٌبَرٍّرٌ اُلَمبادی )) ( هدف ها وسیله های نامشروع را مشروع می کنند ).پس بهترین کمک به تسریع در ظهور و بهترین شکل انتظار , ترویج و اشاعه فساد است . اینجاست که گناه , هم فال است و هم تماشا , هم لذت و کامجویی است و هم کمک به انقلاب مقدس نهایی . اینجاست که این شعر مصداق واقعی خود را می یابد :در دل دوست به هر حیله رهی باید کرد طاعت از دست نیاید گنهی باید کرد این گروه طبعاٌ به مصلحان و مجاهدان و آمران به معروف و ناهیان از منکر با نوعی بغض و عداوت می نگرند , زیرا آنان را از تاخیر اندازان ظهور و قیام مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه) می شمارند . برعکس , اگر خود هم اهل گناه نباشند , در عمق ضمیر و اندیشه با نوعی رضایت به گناهکااران و عاملان فساد می نگرند , زیرا اینان مقدمات ظهور را فراهم می نمایند .
منبع : کتاب مهدی موعود(عج) نوشته : کاظم ارفع
|
||
|
||
ParsiBlog.comپیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ فارسی |