بسم الله الرحمن الرحیم الَلهُمَ کُن لِوَلیِکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَنِ ، صَلَواتُکَ عَلیهِ وَ عَلی آبائِهِ فی هذِه الساَعةِِ وَ فی کُل ساعةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَینًا حَتی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعًا وَتُمَتِعَّهُ فیها طَویلاً

معرفی صحیح امام عصر(عج) - منجی آخر الزمان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منجی آخر الزمان

خانه |صفحه ی مشخصات | پست الکترونیک

معرفی صحیح امام عصر(عج)

معرفی صحیح امام عصر(عج) موجب اشاعه فرهنگ انتظار می شود

حجت الاسلام مودب با بیان اینکه شناخت و معرفی حضرت مهدی (عج) با استناد به آیات الهی به گسترش فرهنگ انتظار منجر شود، اظهار داشت: ارتقاء سطح آگاهی و دانش و اطلاعات مردم از طریق فیلمها، کتابها و گفتگوها در سطح خانواده و اجتماع معرفی وجود حضرت، دعوت به تفکر و تدبر در وجود و فلسفه انتظار، در معرفی و اشاعه فرهنگ انتظار بسیار ضروری و مؤثر است .

حجت الاسلام دکتر سید رضا مؤدب سردبیر فصلنامه شیعه شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه قم در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه یکی از افتخارات و ویژگیهای مهم مذهب تشیع وجود امام زمان (عج) و مسئله انتظار است، گفت: این امر منجر به امیدواری و نشاط در میان معتقدان به این مسئله می شود.

حجت الاسلام دکتر سید رضا مؤدب با بیان اینکه تنها در مکتب تشیع بر خلاف اکثر و یا همه مذاهب راهنمایی زنده وجود دارد که به انتظار ظهور او می نشینند، اظهار داشت: این انتظار به همه انسانها و علاقمندان به این مذهب امید و نشاط می دهد. به قول هانری کربن که از دوستان علامه طباطبایی و از استادان دانشگاه سوربون فرانسه بود، اعتقاد داشت که فرهنگ انتظار باعث نشاط و امیدورای در میان این تفکر شده است.

وی افزود: در روایاتی که از امامان معصوم (ع) و پیامبر اکرم(ص) نقل شده، آمده که از بهترین اعمال انتظار فرج است . این حاکی از آن است که فرهنگ انتظار از زمان حضرت محمد (ص) وجود داشته و طی سخنانی که از او رسید موضوع انتظار را  به خوبی تبیین می کند که می گفت مردی از خاندان من در آخرالزمان ظهور می کند و هنگامیکه جهان پر از ظلم و ستم است، آن را سرشار از عدل و داد می کند و آن پایان جهان است.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: اهمیت این موضوع در اینجاست که اگر جامعه ای بخواهد رشد کند، نیاز به راهنما و رهبری دارد که زنده است و برای افراد خاصی در دسترس باشد تا در شرایط حساس امت خود را به سوی روشنایی هدایت کند. البته چنین چراغی امام زمان هر عصری است و در دوران ما حضرت مهدی (عج) برای هدایت نه گروه خاص، بلکه همه انسانها در نظر گرفته شده است و همه از این علم هدایت استفاده می کنند . خداوند متعال فرهنگ انتظار و فرج به معنای گشایش را برای همه انسانها در کره زمین چه در گذشته، چه در حال حاضر و چه در آینده قرار داده است .

سر دبیر فصلنامه شیعه شناسی با بیان روایتی یاد آورشد: هنگامی که امام زمان (عج) ظهور کند، هر کسی به او می رسد، می گوید:" السلام علیک یا بقیه الله فی الارض"؛ یعنی خداوند چراغهانی هدایت خود را توسط پیشوایان خود در مرحله ای خاتمه می دهد که آخرین آنها بقیه الله است.

حجت الاسلام دکتر سید رضا مؤدب سر دبیر فصلنامه شیعه شناسی افزود: هر یک از شیعیان در برنامه های کاری خود، در مطالعه، اهداف زندگی خود، در تصمیم گیریهای خرد و کلان و در برخوردهای اجتماعی  و فردی تمامی توجه خود را به امام زنده ای که منتظر ظهورش هستند، معطوف می دارند تا مورد هدایت مستقیم و یا غیر مستقیم او قرار گیرند.

وی گفت: شناخت و یا معرفی حضرت مهدی (عج) با استناد به آیات الهی می تواند به گسترش فرهنگ انتظار منجر شود و از آنجایی که هر کس بر اساس اطلاعات خود مسائل را مورد قضاوت قرار می دهد، ارائه فیلم، کتاب، گفتگو در سطوح مختلف چون خانواده و اجتماع به ارتقاء سطح آگاهیها و اطلاعات افراد نسبت به حضرت مهدی (عج) می انجامد، از این رو معرفی وجود حضرت،  دعوت به تفکر و تدبر در فلسفه انتظار از اقدامات بسیار اساسی در این راستا به شمار می رود.

منبع :http://www.mehrnews.com
نوشته شده توسط محمد حسن رحیمی در پنج شنبه 87/2/5 و ساعت 8:0 صبح | نظرات دیگران()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
منجی آخر الزمان
محمد حسن رحیمی
در این وبلاگ سعی بر آن است که اطلاعاتی مفید در ضمینه انتظار و فرهنگ آن در اختیار عاشقان مولا ولی عصر (عج) داده شود
لینک به وبلاگ
منوی اصلی
 RSS 
 Atom 
صفحه نخست
پست الکترونیک
صفحه ی مشخصات
خانگی سازی
ذخیره کردن صفحه
اضافه به علاقه مندیها
نوشته های پیشین

آمار وبلاگ
بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 5
مجموع بازدیدها : 4335
خبر نامه
 
ParsiBlog.comپیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ فارسی